Zöldfűszeres rudak

 
Recept INNEN. Kihagytam belőle a hagymát, mert bár nagy hagyma-fan vagyok, az ilyen típusú sós süteményekben akár hogy ízesítem, nem ízlik. Próbálkoztam már lilahagymás, újhagymás pogácsával, de egyik változat sem lett a szívem csücse, sőt…
Hozzávalók:
37,5 dkg liszt
1 kávéskanál só
1 csomag élesztő
7,5 dkg lágy vaj/margarin
50 ml joghurt
150 ml langyos tej
Zöldfűszerkeverék (ízlés szerint: majoranna, oregáno, kakukkfű, bazsalikom)
Töltelék:
50 ml joghurt
5 dkg reszelt sajt
Zöldfűszerkeverék
A lisztet elkeverem az élesztővel, sóval, majd összemorzsolóm a margarinnal, hozzáadom a joghurtban elkevert zöldfűszerkeveréket, a tejet, és az egészet jól összedolgozom. Ezután meleg helyen a duplájára kelesztem.
A tésztát lisztezet felületen téglalap alakúra nyújtom, megkenem joghurttal, megszórom zöldfűszerrel, reszelt sajttal.  (ezt a részt elrontottam, ugyanis a töltelék hozzávalóit összekevertem, és bevágtam a hűtőbe, ami után lehetetlenség volt a tésztára kenni. Szóval nagyobb csíkokat vágtam, raktam rá egy kis tölteléket, összeragasztottam, és csavartam egyet rajtuk. Nem lett valami szép, viszont nekem nagyon ízlett, finom, egy fokhagymamártással vagy más mártogatóval, még jobb lett volna (legközelebb…)
A tésztából 1,5 cm-es csíkokat vágok, amiket a saját tengelyük mentén egyszer megcsavarok.
Sütőpapírral bélelt tepsire rakom, és letakarva 15 percig pihentetem. Előmelegített sütőben, 200 fokon aranybarnára sütöm.

Nincsenek megjegyzések: