Mustármagos rudak


Nem mondom azt, hogy nem finom, de azt sem, hogy gyakran fogok ilyet sütni (bár volt, akinek nagyon ízlett…), minden esetre érdekes az íze.
Nem volt türelmem (nagyjából) egyforma rudakat sodorni, lett hosszú, rövid, kövér, vékony egyaránt, de a vége szinte mindegyiknek megégett…
Recept INNEN.
Hozzávalók:
25 dkg liszt
1 zacskó élesztő
1 csapott teáskanál cukor
1 csapott teáskanál só
20-30 g mustár (a recept 50g írt, de én ezt túl soknak találtam, az én ízlésvilágomnak a fele is bőven megfelel)
10 dkg margarin
50 ml langyos víz

Tetejére:
A recept szerint 1 tojásfehérje és 30g mustármag. Én elhagytam a tojást, és lekentem magvas mustárral.

Langyos cukrozott vízben felfutatom az élesztőt. A lisztet összekeverem a sóval, elmorzsolom a margarint, hozzáadom a mustárt, és az élesztős vizet. A tésztát jól összedolgozom, és meleg helyen a duplájára kelesztem. Ha ez megvan, átgyúrom, a tésztát felhengergetem és tetszőleges méretű rudakat sodrok belőle (recept szerint 30 cm hosszút), megkenem magvas mustárral, előmelegített sütőben, 200 fokon, kb 15 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések: