Túró Rudi torta

Tészta:
8 dkg liszt
8 dkg cukor
½ sütőpor
1 dkg kakaó
2 db tojás

A tojássárgáját a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a sütőporos, kakaós lisztet, és a tojások felvert habját, és kb. 15 perc alatt sütőpapírral bélelt tortaformában készre sütjük. (én margarinnal nyomulok, sütőpapír helyett, mert szokás szerint, most sem volt itthon…)

Krém:
15 dkg cukor
2 csomag vaníliás cukor
½ citrom leve
2,5 dl növényi tejszín
50 dkg túró
1 dl tejföl
1 g zselatin
reszelt citromhéj

A cukrot a túróval, a tejföllel, a citrom levével és a reszelt ciromhéjjal jól elkeverjük.
Közben felforralunk 1 dl vizet, amiben (a tűzről levétel után) simára keverjük a zselatint, majd ha már langyos hozzákeverjük a krémhez.
A tejszínt kemény habbá verjük, és ezt is hozzáadjuk a krémhez.

A kész tésztáról levesszük a sütőpapírt, visszatesszük a formába (ezen a ponton váltam egy hatalmas marharépává, mivel sütőpapírt nem használtam, és hát úgyiiissss leszedhető a forma oldala, minek vegyem ki…, igen ám, csakhogy nem a levehetőbe raktam a tésztát, hanem a szíves tortaformába…, én nagyonhülye), rákenjük a krémet, és 1-2 órára a hűtőbe rakjuk, hogy a krém megdermedjen.
Ezután olvasztott csokit öntünk rá…, (kenni lehetetlen, próbáltam:), viszi magával az egész krémet), önteni kell (az enyém csöppet hepe-hupás lett, nem a legszebb, de ez legyen a legkisebb bajom…). Majd irány ismét a hűtő.

Most estem neki, isteni, főleg a krém, de mivel képtelen voltam kivarázsolni a formából szétesés nélkül, csak ezt mutatom meg. (észrevételek: a krémet csinálhattam volna keményebbre...)

 

A receptet ITT találtam.

Nincsenek megjegyzések: