Tortilla, ami nem tekerhető

Tészta:
30 dkg finomliszt
3-4 evőkanál olaj
1/2 csomag sütőpor
1 kávéskanál só
langyos víz (kb 2-3 dl)

A lisztet, sót, sütőport, és az olajat egy tálba teszem, ehhez adagolom a langyos vízet, és lágy tésztát gyúrok. Ha kész, lefedem, 15 percet pihentetem. Kb. 10-12 gombócot formázok a tésztából, és bőségesen meglisztezett felületen nagyon vékony körré nyújtom (a serpenyő méretéhez igazítom).
Felforrosított serpenyőben zsíradék nélkül megsütöm. Ha elkezd hólyagosódni a tészta, akkor megfordítom
A kész darabokat alufóliával lefedem, hogy ne keményedjenek meg.
(Finomnak finom, csak az a baj, hogy tekerni egyeltalán nem lehet, de még ketté hajtani sem, mert rögtön törik, inkább tortilla-chipsre hajaz
Keresgéltem, hogy mégis mi lehet a baj:
1. túlsütöttem
2. vastagok lettek a körök
3. másik recept szerint kellett volna elkészíteni.)

Végül megkentem krémsajt helyett, sima macisajttal, ráhalmoztam a tölteléket, az öntetet

Töltelék:
csirkemell, póréhagyma, paradicsom, paprika, kígyóuborka, saláta.

Öntet:
1 evőkanál majonéz
1 evőkanál natúr joghurt
1 evőkanál tejfől
kevés olivaolaj
1 gerezd fokhagyma
ízlés szerint: só, bors

Nincsenek megjegyzések: