Karácsonyi mérleg

Nem szeretem az ünnepeket, így gondolom nem túl meglepő, ha azt mondom, hogy az épp aktuálisat viselem a legnehezebben. Azt hiszem, a tavalyi karácsonynál nem süllyedhetek mélyebbre, és lehet valami abban, hogy innen már felfelé vezet az út, mert idén egész jól elvoltam. Na jó, ez köszönhető volt annak is, hogy körülbelül csütörtök magasságában voltam utoljára „teljesen józan”. Még fát is díszítettem, sőőőt, vettem a fáradságot, és becsomagoltam az ajándékokat is (meg egyáltalán vettem ajándékot:).

-          eltörtem két bögrét
-          ripityára törtem a kedvenc borospoharam (hüppp)
-          egy fésűt is sikerült kiiktatnom a forgalomból (érted? Egy fésűt.., ki az az állat, aki el tud törni egy fésűt…, hát én, ki más)
-          a fényképezőgéppel sikerült letarolni a karácsonyfa alsó sorának díszeit

Sütöttem:
-         Diós/mákos bejglit: amit mellesleg nem is szeretek...:) Ezek voltak életem első bejgliei. Gyönyörűek lettek (kívül-belül), nem repedezett szét, márványos lett a teteje, csodásan összeállt a vékony tésztaréteg között a rengeteg töltelék. Végül a két mákos a kukában landolt, valami eszméletlen pocsék íze lett a máknak…, itt most vagy én csesztem el valamit, de nagyon, vagy a mákkal voltak gondok. A diós viszont finom lett, receptért katt IDE.

szerencsétlent össze-vissza szurkáltam...
-         Szalakális perecet: ITT láttam, és azonnal beleszerettem ezekbe a gusztusos csodákba. Kemény lett, ehetetlen és borzasztóan büdös: kuka. Levontam a tanulságot, szalakálival nem jó kezdeni, ki is iktatom az életemből, eszméletlenül büdös sütés előtt/közben/után.
-         Sajtos fenyőfákat: aminek a felét sikerült kőkeményre sütni (ebben az a poén, hogy az unokatestvérem gyerkőceinek nagyon ízlett, csak ezt ették:)
-         Coca-cola muffint: nemízlett, és rám penészedett. Recept ITT. Igazából Coca cola tortaszerűségre számítottam (ami nagyon bejött), de nem azt kaptam, amit vártam (sosem azt kapom…)
-         Rahátos kalácsot: ez a finom, pihe-puha, omlós, illatos, legeslegjobb, számtalanszor elkészített kalács se puha, se omlós nem lett. Helyette kaptam valami szikkadt, száraz, nem ehetetlen, de nem is jó valamit.
-         Shrek-tekercset: ez lett a legjobb a sütemények közül. Recept ERRE.
-         Hortobágyi palacsintát: isteni, recept ITT.
(a legkevésbé voltam gazdaságos...) 
Ebből az egészből én azt szűrtem le, hogy nem tudom megerőszakolni magam, hogy szeressek, várjak valamit, örüljek valaminek, amit egy idő óta képtelen vagyok szeretni, várni, és aminek képtelen vagyok örülni. Ez van…

Az év felfedezése:
-          nem szeretem a forralt bort :)

Nincsenek megjegyzések: